משרד לא מסודר יכול להזיק גם לבריאות וגם ליעילות שלך. בלגאן מונע ממך לנקות את המשרד שלך, דבר שיוביל להצטברות של אבק, חיידקים ובקטריות, שגרמו לפגיעה בבריאות שלך. בנוסף, בלגאן גורם לך להישאר לא מאורגן, דבר שעלול לגרום לך להחמיץ פגישות ומועדים חשובים.
משרד מסודר ונקי יעניק לך בריאות טובה יותר וישפר את היעילות שלך. הנה כמה דרכים לניקיון ולשמירה על סדר במשרד שלך שישמרו על הבריאות שלך ויעזרו לך להשיג יעילות מוצלחת בעבודה שלך.הורידו הכל מן השולחן. הסירו הכל והניחו בערימה. אל תילחצו, נחזור אליהם עוד מעט. אל תשליכו שום דבר, אל תחשבו על שום דבר, אל תארגנו. השלב הראשון הוא להשאיר חלל משוחרר ונקי. ודאו שאתם מסירים הכל מן השולחן, אפילו אם אתם יודעים שתשימו את זה באותו מקום. זה כולל תמונות, עציצים, ניירות, יומנים, לפטופים וכן הלאה.

מתחילים: לנקות את פינת העבודה
היפטרו מפסולת והניחו את כל הפריטים שניתנים למיחזור במיכלים המתאימים לכך. איך תדעו מה אפשר להשליך לאשפה? אשפה: אתם לא זקוקים לזה יותר. אתם אולי תחשבו שאתם צריכים לשמור דבר מה, אבל חישבו שנית. אם אתם לא בטוחים, הכינו ערימה של "אולי".
הכינו עותק ממוחשב של כל המסמכים החשובים לפני שתזרקו אותם.
מחזרו ניירות, פלסטיקים, סוללות וכל דבר אחר שאפשר למחזר.
אנשים מאורגנים במיוחד נוטים לומר: "אם יש ספק, אפשר לזרוק את זה."
נקו משטחים. אפילו אם אתם חושבים שהם נקיים פחות או יותר, אם אנחנו כבר כאן, בואו נעשה עבודה טובה. נקו את מסך המחשב, את השולחן, את כל המשטחים. אל תשכחו את מגירות השולחן.
בשביל המקלדת ומקומות אחרים שקשה להגיע אליהם, השתמשו באוויר דחוס.
בשביל משטחים אלקטרוניים קל יותר להשמש במגבת מיקרופייבר.
השתמשו בחומר ניקוי על גבי מטלית המיקרופייבר ורק אז נקו את מסך המחשב שלכם. אין להתיז את תרסיס החומר ישירות על המסך.

צרו לעצמכם שיטה לארגון
א. השתמשו במדפים. אם המשרד שלכם הוא תא בעבודה, תוכלו להתקין מספר מדפים קטנים מעל או ליד השולחן שלכן. אם המשרד שלכם הוא בבית או בחדר השינה זה רעיון טוב להתקין מדפים הרחק מן המשרד כדי שלא להסיח את דעתכם בזמן העבודה.
ב. הוסיפו תוויות למדפים ולמגירות מבלי לפגוע בגימור שלהןץ זה המפתח עבור משרד מאורגן.
אתם יודעי םבמה אתם משתמשים בכל יום במשרד. אל תחביאו את הדברים האלו. שמרו אותם קרוב במקום נוח להגיע. שימו מספר דברים ספורים על השולחן אבל סדרו אותם בתוך מגירות.
שימו פח אשפה בקרבת מקום. זה המפתח לכך שלא יצטברו לכם ערימות של אשפה וניירות על השולחן.
סדרו את הערימה. עכשיו עליכם לנקות את המשרד ויהיו הרבה דברים שאולי לא תמצאו להם מקום. בזמן שאתם מסדרים, היפטרו מן האשפה ומכל מה שאתם חושבים שלא תשתמשו בו יותר. הפרידו בין הדברים החשובים לבין אלו שיסיימו במגירה.
א. אחסנו פריטים שלא מתאימים למשרד. קחו את הערימה של פריטים שלא הולכים לאשפה לתוך המשרד ושימו אותם בקופסה או במגירה. שמרו את הקופסה במחסן, ארון או במקום אחר.
ב. השלב החשוב ביותר. אל תשכחו לנקות את השולחן באופן קבוע. תהיו מינימליסטיים. ככל שאתם מנקים את המשרד יותר, ככה יהיה קל יותר עבורכם. הקציבו יום אחד בשבוע שבו תזרקו את האשפה ותנקו את המשרד. פעם אחת בחודש תוכלו לקחת יותר זמן לנקות את הכל היטב.
אם תעקבו אחר השלבים האלו תוכלו לראות שזה יהיה תענוג לשבת ליד השולחן ולהתחיל לעבוד.
